Här är det meningen att ni ska kunna följa med lite i utvecklingen på X-kullen. Valparna föddes den 1 oktober 2009 efter Nevars Joyful, stolt pappa är Xitamiz Kaxe. Det blev 10 valpar, 6 tikar och 4 hannar.Valpningen gick fint och var klar på 5 timmar och 10 minuter. Joy som är förstagångs födeska tog det hela med ro och modersinstinkterna satte fart direkt. Nu är hon i sitt esse, hon som älskar att tvätta och slicka på alla de andra hundarnas ögon och öron, här behövs hennes omvårdnad i tvätt av 10 småttingar och ni må tro hon är noga med dom.Vanligtvis brukar jag döpa valparna till korta slagfärdiga och unika namn, men den här gången kunde jag inte låta bli att sätta lite extra knorr på det hela. Givetsvis med Xitamiz eget sätt att stava, så vricka inte tungan nu för här kommer namnen: Färg på halsband:Bytt till större storlekar, ni ser nya färgerna i tabellen
Söndag 22 november: Valparna har varit utomhus och även haft barnbesök när Tina kom och hälsade på Kaxes barn. Det uppskattades av valparna..Längst ner stå bilder på alla valparna
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|